TEBERGA 2016

Proxecto de prospección de los sitios arqueolóxicos d’El Xuegu la Bola y Cueiru

Sitiu: Teberga-Somiedu (Asturies)

Fecha de realización: 01-09, ochobre 2016

Promueve: Colectivo RomanArmy.

Dirección: Andrés Menéndez Blanco, José M. Costa-García, David González Álvarez.

Equipu técnicu: João Fonte, Manuel Gago Mariño, Valentín Álvarez Martínez.

Otros colaboradores:

Obxectivos: El fin principal d’esta intervención foi documentar, rexistrar y estudiar los restos arqueolóxicos d’El Xuegu la Bola y Cueiru pa contrastar la hipótesis de que pudieran ser asentamientos militares romanos de campaña. Pa ello, planificamos un reconocimientu más profundu de les evidencies estructurales visibles en superficie y la busca de materiales que pudieran confirmar la contextualización funcional y cronolóxica propuesta p’ambos sitios. Por ello, fíxose una prospección n’área de los dos conxuntos, amás d’un llevantamientu microtopográficu y fotogramétricu de les sos defenses.

Resultaos: El reconocimientu de los sitios permitió definir con precisión les sos defenses perimetrales y facer una planimetría precisa de los dos. Amás, ente los más de 160 materiales recuperaos a lo llargo de la intervención, identificóse una serie de pieces de filiación militar romana clara. Confirmáronse, portanto, los presupuestos crono-tipolóxicos de partida.

Entidaes colaboradores: Instituto de Ciencias del Patrimonio, CSIC; Grupo de Investigación Síncrisis, Universidade de Santiago de Compostela; Conceichu de Teberga; Dirección Xeneral de Patrimonio Cultural, Principáu d’Asturies.